“לְהַכְשִׁיר אֶת הַקְּדוֹשִׁים לַעֲבוֹדַת הַשֵּׁרוּת, לִבְנִיַּת גּוּף הַמָּשִׁיחַ, עַד כִּי נַגִּיעַ כֻּלָּנוּ אֶל אַחְדוּת הָאֱמוּנָה וְאַחְדוּת יְדִיעַת בֶּן־הָאֱלֹהִים, אֶל הָאָדָם הַשָּׁלֵם, אֶל שִׁעוּר קוֹמָתוֹ הַמָּלֵא שֶׁל הַמָּשִׁיחַ.” אפסים ד׳ 12-12

שולי הייתה מאוד עייפה מהשגרה היום-יומית. היא היתה זקוקה לשינוי, לשבירת שיגרה ורצתה לעשות משהו שונה מהרגיל, משהו כיפי עם ילדיה. היא שמה בתיק הגב כמה חפצים לדרך, הכינה כריכים ובקשה מילדיה אביאל ואוראל לנעול נעליים.

“לאן אנחנו הולכים?” שאלה אוראל.

“לא יודעת, נראה…”, השיבה שולי שגם לה לא היה מושג לאן מועדות פניהם.

שולי נעלה את הדלת והשלושה ירדו במדרגות אל הרחוב. היא לא ידעה לאיזה כיוון לפנות והתחילה ללכת ברחוב כשהילדים צועדים אחריה.

לאחר כמה שעות של שוטטות הם עשו את דרכם חזרה הביתה. שולי הייתה מתוסכלת, היא כל כך רצתה לעשות משהו שונה, משהו כיפי, אבל לא הצליחה במשימה. מדוע?

לשולי לא הייתה מטרה, היא לא תכננה מראש את צעדיה ולא ידעה לאן מועדות פניה ולאן היא לוקחת את ילדיה לטייל ולכן גם לא השיגה את מבוקשה. האם גם אתם לפעמים מרגישים כך? האם גם אתם נתקלים במצב דומה בכיתות השבת בנוגע לתוכנית הילדים בקהילה, חזון התוכנית והמטרה? מהי למעשה מטרתכם כמורים בכיתה? והאם המטרה ניצבת לנגד עיניכם ומכוונת צעדיכם?

מטרת שירות הילדים

פולוס כתב למאמינים באפסוס על מטרת הקהילה: “[כדי ש]נגיע כולנו אל אחדות האמונה ואחדות ידיעת בן-האלוהים, אל האדם השלם, אל שיעור קומתו המלא של המשיח” (אפסים ד׳ 13). הלא זאת בעצם מטרתנו גם בעבודתנו עם ילדי הקהילה? אנו אכן רוצים לעזור להם להכיר את המשיח טוב יותר כדי שהם יוכלו להגיע אל ידיעת בן-האלוהים, אל האדם השלם – אל שיעור קומתו המלא של המשיח. עלינו ללמד את הילדים את מלוא דבר ה’ כדי שהם יחליטו בעצמם לקבל את האדון לחייהם ולאחר מכן לגדול באמונתם. עלינו להעמיד לרשותם כלים כמו התחברות עם ילדים מאמינים אחרים ובכך גם ללמוד לתמוך אחד בשני בתחום החברתי והרוחני ולבנות את קהילתו של האדון יחד.

חשוב שנשאל את עצמנו האם המטרה של עבודת הילדים בקהילתנו רשומה לנגד עיניהם של המשרתים בה? האם המטרה ברורה לכולם? ייתכן שיש כאלה שחושבים שהמטרה היא למנוע מהילדים להפריע למבוגרים בזמן האספה, פשוט לשמור את הילדים עסוקים. אולי אחרים חושבים שהמטרה היא ללמד סידרת חוקים שעל הילדים לשמור כדי להיות מאמינים טובים יותר. אך עלינו להיות בטוחים שכל מי שמעורב בשירות עם הילדים בקהילה מבין את המטרה ופועל על מנת להשיגה.

אז מה המטרה שלך בשירות עם הילדים?

אנו ממליצים לך לקחת דף נייר ולנסות לרשום לעצמך מטרה שלדעתך מתאימה לעבודת הילדים בקהילתך. לפניך כמה נקודות ודוגמאות שיכולות לסייע לך:

    1. חלק א׳: רשום מה אתה רוצה להשיג בתוכנית הילדים בקהילה. לדוגמה: אני רוצה שהילדים בקהילה ייוושעו, יכירו את דבר ה’ היטב ויהיו עצמאיים בשימוש בו. אני רוצה שהילדים ידעו כיצד עליהם להתנהג כמאמינים וישרתו את האדון בכל מקום אליו יגיעו.
    2. חלק ב׳: הבט במה שכתבת בחלק א’. כיצד תוכל לדעת שאכן השגת את המטרה? לדוגמה: אני אלמד את הילדים את דבר ה’ מתחילתו ועד סופו ולא רק את תוכנו אלא גם כיצד עליהם להתמצא בו וכיצד הוא מתייחס לחייהם באופן אישי. נעבוד יחד על פרויקטים שיעזרו להם להפנים וליישם את מה שלמדו, וכן אעודד את ההורים לעזור לילדים ליישם את הנלמד.
    3. חלק ג׳: הבט במה שכתבת בחלקים א׳ ו-ב׳ וחבר זאת למשפט אחד חד וקולע שיהיה לך קל לזכור אותו. זכור כי המטרה לא צריכה לכלול בתוכה את הפירוט של הדרך להשגתה, אלא רק את המשפט שמייצג את המטרה שאליה אתה שואף להגיע. המטרה צריכה להיות ברורה מספיק בכדי שתוכל להעריך האם השגת אותה או לא וכמה אתה קרוב להשגתה. לדוגמה: אני אלמד את הילדים בכל גיל את כתבי הקודש, מתחילתם ועד סופם, כך שילמדו את תוכנם, את מבנם וכן כיצד ליישם אותם בחייהם.
To Top ↑