“אינני חדל להודות עליכם ולהזכיר אתכם בתפילתי כדי שאלוהי אדוננו ישוע המשיח, אבי הכבוד ייתן לכם רוח של חכמה והתגלות שתיטיבו לדעת אותו.”

אל האפסים א 17-16

שבת בבוקר, נכנסנו לאולם הקהילה והתיישבנו בשורה האחרונה. אמרתי שלום לאסתי שזה עתה חזרה מחו”ל. האספה החלה בשירת ‘בסתר עושתי’. ראיתי מזווית עייני את אירנה נכנסת קצת מאוחר לאולם. התפללנו, שרנו שירים נוספים והדרשן תפס את מקומו. הילדים שוחררו לכיתותיהם, לא לפני שהתפללו עבורם ועבור מוריהם. אירנה הייתה אחת העומדות עם הילדים, כששלומי, בני הצעיר, אוחז בידה. הילדים יצאו ותשומת ליבי שבה אל הדובר. הדרשה הייתה נהדרת, נתנה כוח רב לשבוע נוסף של מאבקים מול העולם. הפסיד מי שלא היה נוכח.

בתום האספה ניגשתי לאסוף את שלומי מהכיתה שלו והוא נופף בפני את העבודה שעשה באותו יום. בהתלהבות רבה הוא סיפר כיצד ישוע ריפא את האיש הפיסח. בזמן ששלומי סיפר לי את שלמד חלפה במוחי מחשבה: אני נהניתי מאוד מהדרשה, ויכולתי להתרכז כי לא היה מישהו שימשוך לי בחולצה ויזכיר לי שהוא צריך לעשות פיפי. לא זו בלבד אלא שהמישהו הקטן הזה למד גם הוא על אלוהים ודברו. מחשבותי פנו לאירנה: מדוע היא נכנסה מאוחר לאספה? מדוע היא נראתה עייפה כשיצאה מהקהילה בתום האספה? מדוע יכולתי לשבת כל כך בטוחה ושקטה בזמן הדרשה?

אירנה מלמדת את שלומי שלי. בזמן שאני לומדת מדבר ה’, היא מלמדת את שלומי מדבר ה’.

אירנה, בעזרתך שלומי לומדים לאהוב אל ה’, את דברו. בעזרתך הוא לומד להכיר את ה’ ואת דברו. בעזרתך הוא מתעודד להשתמש בדבר ה’ יום-יום. תודה!

מילות הפסוק באל האפסים א 17-16 הן אמיתיות, אני אתפלל עבורך כל שבוע כשאת לוקחת מזמנך היקר ומכינה את השיעור, כשאת מסדרת את הכיתה לפני האספה וכשאת מלמדת את שלומי. תודה!!!

כיצד נאמר למורים תודה?

    1. נרשום את שמות המורים על כרטיסים, שם על כל כרטיס, ונבקש מחברי הקהילה לקחת אחד הביתה כדי לעזור להם לזכור להתפלל עבורם.
    2. נביא אותם בפני הקהילה כדי שכולם ידעו מי מלמד את הילדים ויוכלו להתפלל עבורם בפני הקהילה וגם לאחר מכן.
    3. נתקשר אליהם מדי פעם רק כדי לומר להם תודה ולעודד אותם.
    4. אתם ההורים, ספרו למורים כיצד הילדים מיישמים את מה שלמדו בכיתה (אל תשכחו שלכם ההורים יש תפקיד חשוב מאוד בכך שהילדים באמת יישמו את מה שלמדו). זה מאוד מעודד לשמוע שמה שנלמד לא יורד לטמיון אלא באמת גורם לשינוי.
    5. בקהילת חסד ואמת לוקחים את המורים פעם בשנה לטיול באיזשהו מקום בארץ. במקום זה נותנים להם הזדמנות גם ליהנות וגם לחדד את הכלים המקצועיים שלהם. הם מבקשים ממשהו להעביר סדנא על נושא ספציפי שקשור להוראה. את היום מסכמים בארוחה טובה במסעדה. הכל, כדי לומר, תודה, אתם חשובים לנו.
    6. ערכו עבורם ארוחה מיוחדת שבה הם יכולים לשתף מהחוויות שלהם. תנו להם מתנה, שידעו שמעריכים אותם.
    7. הזמינו את המורים לדבר על העובר עליהם בכיתה ולהתפלל יחד.
    8. עודד את הילדים לצייר עבורם ציור ולומר להם תודה.

 

הנה מה שכמה ילדים אמרו על המורים שלהם:

  1. למורה, אני שמחה שאת המורה שלי. את מלמדת אותי הרבה דברים. את המורה הכי הכי!
To Top ↑