“כִּי כְּשֵׁם שֶׁבִּגְלַל אִי־צִיּוּתוֹ שֶׁל אָדָם אֶחָד נַעֲשׂוּ הָרַבִּים לְחוֹטְאִים, כֵּן גַּם בִּגְלַל צִיּוּתוֹ שֶׁל הָאֶחָד יֵעָשׂוּ הָרַבִּים לְצַדִּיקִים… וְכָךְ כְּשֵׁם שֶׁהַחֵטְא מָשַׁל בַּמָּוֶת, כֵּן גַּם יִמְשֹׁל הַחֶסֶד בְּאֶמְצָעוּת צְדָקָה, וְהַתּוֹצָאָה — חַיֵּי עוֹלָם עַל־יְדֵי יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ אֲדוֹנֵנוּ”.

אל הרומים ה׳ 21,19

שני פסוקים אלו למעשה מסכמים את כל כתבי הקודש בקיצור נמרץ. אדם וחווה אכלו מהפרי האסור וכך חטאו מכיוון שלא צייתו לאלוהים. בעקבות החטא, הקשר שהיה להם עם אלוהים נותק מפני שבאלוהים אין שום חטא, הוא קדוש. מאז ועד היום כל מי שנולד – נולד חוטא, ואכן אף אחד מאיתנו לא מסוגל לשמור את החוקים שאלוהים כתב בדברו ולכן הקשר שלנו עם אלוהים מנותק. ספר כתבי הקודש לאורכו מנסה להראות לנו שאין לנו בעצמנו פיתרון לחטא, אלוהים הוא זה שמציע פתרון. אלוהים דרש שישפך דם כדי שנקבל סליחת חטאים, אך אפילו את הקורבנות היה צריך להקריב שוב ושוב כי הם לא היו טובים מספיק כדי לסלוח על חטא פעם אחת ולתמיד. וכך כבני אדם אנו מבינים שאנו חסרי אונים, אבל אלוהים המלא חסד ואהבה שלח את בנו ישוע, שלא חטא, כדי להיות קורבן ולמות על הצלב ככפרה על החטאים שלנו. בגלל מעשה זה של ישוע, שוב יכולה להיות לנו התחברות עם אלוהים כפי שהייתה לפני החטא של אדם וחווה. הדבר היחד שעלינו לעשות כדי לקבל ישועה זו הוא להצטער על חטאינו, לבקש את סליחת החטאים של ישוע ולקבל אותו לחיינו כאדון.

זהו המסר החשוב ביותר שאנו יכולים להעביר לילדינו, אם זה בבית ואם זה בקהילה. כיצד נעשה זאת בכל גיל בצורה היעילה ביותר? לפניכם מספר רעיונות:

 

כיצד נסביר את נושא הישועה לילדים בגילאים שונים?

 

  • לפעוטות (בני 3-2): רעיון הישועה הוא מופשט ולכן אין ביכולתם להבין אותו. לאור עובדה זו חשוב להניח בסיס רוחני יציב כך שבזמן המתאים הם אכן יבינו את הצורך שלהם בישועה. כיצד נעשה זאת?
  1. נלמד אותם שאלוהים מאוד אוהב אותם.
  2. נלמד אותם שספר כתבי הקודש הוא דבר האלוהים. שהוא ספר מיוחד שאלוהים כתב בו את מה שהוא רצה לספר לנו וחשוב שנקרא בו מדי יום.
  3. נלמד אותם שהם חוטאים (את המילה הם לא מכירים ולכן נצרף לה את הפרוש: לעשות דברים רעים). בכך אנו מלמדים אותם על ההבדל בין טוב לרע.
  4. נלמד אותם להתפלל, שזה לדבר עם אלוהים.
  5. נלמד אותם לבקש סליחה כשהם עושים דברים רעים. הם צריכים לבקש סליחה גם מהאדם שפגוע בו וגם מאלוהים כי הם עשו משהו שאלוהים אמר לא לעשות.

 

  • לגילאי 8-4: נמשיך לחזק את הנושאים שלימדנו אותם בהיותם פעוטות. נוסיף גם את הנושא שהם צריכים לבקש מישוע להיכנס לחיים שלהם, לקבל אותו, כפי שכתוב בדבר ה׳ (לְאֵלֶּה אֲשֶׁר קִבְּלוּ אוֹתוֹ, הַמַּאֲמִינִים בִּשְׁמוֹ, נָתַן תֹּקֶף לִהְיוֹת בָּנִים לֵאלֹהִים.׳ יוחנן א׳ 12). את הרעיון הזה הם לא יבינו, אבל ישוע דיבר על אמונתם של ילדים, וזה צעד של אמונה מבחינתם (ילדים בגיל זה מקבלים את כל מה שהמבוגרים אומרים להם כתורה מסיני, ולכן חשוב להיזהר לא להשתמש בזה כמניפולציה כדי להביא את הילדים לישועה. הם צריכים לקבל בעצמם את האדון מפני שהם הבינו ובחרו בזה. יש בחיי הילד ברכה כאשר הוא מקבל את האדון, וזאת מתוך אמונה שלמה. עם הזמן הם יבינו את החשיבות של צעד חשוב זה שהם עשו.

 

  • לילדים בני 9 ומעלה: בהמשך העמוד תוכלו לקרוא פסוקים מספר אל הרומים שמציגים את תהליך הישועה. תוכלו להסביר את הפסוקים ואת משמעותם לילדים. המחישו את הפסוקים בעזרת מקרים מהחיים שלהם ולאחר מכן דברו איתם על הצורך שלהם לקבל את האדון לחייהם. תנו להם את ההזדמנות להתפלל ולבקש את סליחת החטאים ולקבל את האדון לחייהם. חשוב שהילדים יבינו מהו חטא ושהם חוטאים. תוכלו לציין מספר דיברות מעשרת הדיברות ולהסביר שכאשר אנו עוברים על דיבר שאלוהים נתן (אפילו רק על אחד מהם) אנחנו למעשה חוטאים ולכן נקבל עונש מוות רוחני וביום הדין (או במותנו) נהיה אשמים ונלך לגיהנום. מתוך הבנה זו, נתפלל שעובדה זו אכן תעורר בהם חוסר שקט ואת הרצון לבקש סליחה מאלוהים ולקבל את ישוע, כך שיהיו להם חיי עולם בגן עדן עם אלוהים לנצח.

 

דרך הישועה על פי ספר אל הרומים:

אל הרומים ג׳ 23: “כִּי הַכֹּל חָטְאוּ וּמְחֻסְּרֵי כְּבוֹד אֱלֹהִים הֵמָּה.”

אל הרומים ו׳ 23: “כִּי שְׂכַר הַחֵטְא הוּא מָוֶת, אֲבָל מַתְּנָתוֹ שֶׁל אֱלֹהִים הִיא חַיֵּי עוֹלָם בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ אֲדוֹנֵנוּ.”

אל הרומים ה׳ 8: “אוּלָם אֱלֹהִים מְגַלֶּה אֶת אַהֲבָתוֹ אֵלֵינוּ בְּכָךְ שֶׁהַמָּשִׁיחַ מֵת בַּעֲדֵנוּ כַּאֲשֶׁר עוֹד הָיִינוּ אֲנָשִׁים חוֹטְאִים.”

אל הרומים י׳ 13: “שֶׁכֵּן “כֹּל אֲשֶׁר־יִקְרָא בְּשֵׁם יהוה יִמָּלֵט'”

אל הרומים י׳ 9-10: “וְאִם אַתָּה מוֹדֶה בְּפִיךָ שֶׁיֵּשׁוּעַ הוּא הָאָדוֹן וּמַאֲמִין בִּלְבָבְךָ שֶׁאֱלֹהִים הֵקִים אוֹתוֹ מִן הַמֵּתִים – תִּוָּשַׁע. הֲרֵי בְּלִבּוֹ מַאֲמִין אִישׁ וְיֻצְדַּק, וּבְפִיו יוֹדֶה וְיִוָּשַׁע.”

To Top ↑