“כָּךְ יָאֵר נָא אוֹרְכֶם לִפְנֵי בְּנֵי אָדָם, לְמַעַן יִרְאוּ אֶת מַעֲשֵׂיכֶם הַטּוֹבִים וִיכַבְּדוּ אֶת אֲבִיכֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם.”

מתי ה׳ 16

האם בני הנוער שבקהילתכם מעורבים בשירות האדון? אנו חיים בחברה מאוד אנוכית, חברה שבה ה’אני’ נמצא במרכז, וערכי כיבוד הזולת והעשייה החברתית – אלא אם כן יש שכר בצידה – במגמת ירידה. בתור מאמינים אנו נקראים להיות שונים מהעולם ולהוות דוגמה לסובבים אותנו. בנוסף לערך זה שבשירות, אנו יודעים שבני נוער שפעילים לטובת אחרים מרגישים טוב יותר עם עצמם והופכים למבוגרים בריאים יותר ויצבים יותר מבחינה רגשית וחברתית. בנוסף, יש לחבר’ה האלה המון אנרגיה, אז מדוע לא לנצל אותה לבניית גוף המשיח?

חופשת הקיץ הולכת וקרבה וזו הזדמנות פז ללמד את בני הנוער על שירות ולעזור להם לפתח הרגלים בריאים בשימוש הזמן הפנוי שלהם. כיצד נוכל לסייע לבני הנוער לנצל שבועות אלו לא רק כדי לנוח אלא גם כדי לשרת את האדון?

 

לפניכם מספר רעיונות לפעילויות שבהן תוכלו לערב את בני הנוער של הקהילה:

  1. עודדו את בני הנוער לדבר עם ההורים ולברר כיצד הם יכולים לעזור להם במשך החופשה. בראש ובראשונה אחריותם היא כלפי משפחתם וחשוב שהם יבינו זאת.
  2. בני הנוער יכולים לעזור בקהילה בפרויקטים שונים כגון: שיפוצים, צבע, ניקיון וכד’.
  3. בני הנוער יכולים לעזור בקייטנות: אם זה בקייטנות הכלל-ארציות ואם זה בקייטנות שהקהילה מפעילה.
  4. בני הנוער יכולים לעזור להכין חומרי לימוד ומלאכה ללימוד בכיתות שבת, לפעילויות או לחוגים שמתקיימים במשך השנה (כמו לגזור תמונות, להדפיס פסוקים, לחתוך עץ, להכין דוגמאות של מלאכה וכד’).
  5. בני הנוער יכולים לבקר קשישים מהקהילה.
  6. בני הנוער יכולים לעזור לטפל בילדים של אמהות חד-הוריות או של משפחות מהקהילה.
  7. תוכלו לקחת את בני הנוער לבית אבות סמוך (תאמו זה מראש עם בית הזקנים) ועודדו את בני הנוער לשוחח עם הזקנים, לשיר איתם, לשחק איתם שחמט וכדומה.
  8. צאו לפארק סמוך או לשמורת טבע ואספו אשפה.

 

כפי ששלמה אמר: “לכל דבר יש זמן ועת”  – גם לשירות, תרומה ועשייה וגם לכיף, לבניית קשרים והתחברות. לפניכם מספר רעיונות לפעילויות נחמדות כדי ליהנות יחד עם בני הנוער בקהילתכם:

  1. הכינו איתם ארוחה בהמשכים – את המנה הראשונה אכלו בבית של אדם אחד בקהילה, את המנה השנייה אכלו בבית של אדם אחר בקהילה וכו’. בכל בית הם יפגשו את המשפחה המארחת, יבלו יחד ויתחברו.
  2. עשו חיפוש גרוטאות שבסופו יצטרכו בני הנוער לבנות פסל, רובוט או כל דמות אחרת מכל מה שאספו.
  3. ארגנו מסיבת שטיפת מכוניות. עודדו את חברי הקהילה להביא את המכוניות שלהם. את הכסף שנאסף יעדו למטרה מיוחדת.
  4. הקליטו יחד דיסק של שירים שהנוער מנגן ושר בו. ערכו חזרות על השירים והלהיבו את בני הנוער לקראת ההקלטה. זו יכולה להיות הפקה פשוטה עם הקלטה במחשב אך בכל זאת חוויה נפלאה.
  5. תנו לכל קבוצה עשרים שקלים וקחו אותם לשוק. הסבירו להם שהם יצטרכו להכין את הסלט הכי מגוון, טעים ומעניין שיש בעזרת חומרים שיקנו בעשרים השקלים שנתתם להם. הקציבו שעה לעריכת הקניות ואז החזרו אותם למקום המפגש. תנו להם קרש חיתוך, סכינים וכלי קיבול, והתחילו להכין את הסלט.
  6. שחקו את המשחק חפש את המטמון ברחבי העיר. חלקו את הקבוצה לשניים או יותר על פי גודלה. תנו לכל קבוצה פתק שעליו רמז לביתו של מי מהקהילה עליהם לגשת. בבית זה יצטרכו למלא משימה (למשל: לאכול קופסה של סרדינים, להתלבש בבגדים מצחיקים ולרוץ סביב הפארק שלוש פעמים, לבנות אופניים או מריצה ולרכב סביב המגרש ארבע פעמים, למצוא עשרה פסוקים בתנ”ך מתוך רשימה שנתתם להם, לשים שתי תולעים בפה ולספור עד חמישים, לתלות את הכביסה של המשפחה על חבל ועוד). לאחר שמלאו את המשימה, בני הנוער יקבלו רמז לבית של מי עליהם לגשת כעת כדי למלא את המשימה הבאה. בסוף כל המשימות הגיעו לפארק ושם תוכלו להכין יחד ׳על האש׳ או כל ארוחה אחרת.
To Top ↑