“וְאַתָּה בֵּית-לֶחֶם אֶפְרָתָה, צָעִיר לִהְיוֹת בְּאַלְפֵי יְהוּדָה–מִמְּךָ לִי יֵצֵא, לִהְיוֹת מוֹשֵׁל בְּיִשְׂרָאֵל; וּמוֹצָאֹתָיו מִקֶּדֶם, מִימֵי עוֹלָם.”

מיכה ה׳ 1

מספר מורים שיתפו אותנו בשיעורים שהם לימדו בכיתות השבת לאחרונה. רצינו לשתף אתכם באחד השיעורים. לפניכם התקציר לשיעור, את השיעור בשלמותו תוכל למצוא בקטגוריית השיעורים באתר. בהצלחה ובברכה!

 

הדרכון הביומטרי של המשיח

מטרת השיעור:

המשתתפים יבחינו ב’טביעות האצבע’ (זהותו) של המשיח.

הביסוס לשיעור:

מיכה ה׳ 1, ישעיה ז׳ 15-14, ישעיה ח׳ 23 – ט׳ 1, זכריה ט׳ 9, ישעיה נ״ג, דניאל ט״ו 26

להתמקד

בתחילת השיעור, בזמן שנכנסים המשתתפים לכיתה, הטבעו את טביעות האצבעות שלהם פעם על הכרטיסיה (ואז תלו אותה על הלוח לפני הילדים) ופעם על ריבועי הבריסטולים, טביעה על כל כרטיס.

פתחו שיחה על נסיעה לחו”ל ועל הדרכון שמשתמשים בו כשטסים. כיום יש סוג חדש של דרכון הנקרא דרכון ביומטרי. זהו דרכון שמופיעים בו סימנים מזהים כמו שם, מין, לאום, תאריך לידה, תמונת פנים, טביעות אצבע וגם תמונה של קשתית העין (הוא החלק הצבוע של העין).

כשנכנסתם היום לכיתה לקחנו את טביעות האצבע שלכם. ידעתם שטביעת האצבע שלכם היא ייחודית רק לכם? לא קיימת בעולם אצבע עם אותה טביעת אצבע כמו שלכם! לכן היא חלק מהדרכון הביומטרי, כשאתם נכנסים לארץ או יוצאים ממנה משרד הפנים יודע שיצאתם, כי טביעת האצבע שהטבעתם על המכשיר בשדה התעופה היא אך ורק שלכם.

בנוסף, כשאנשים נעצרים מכיוון שעשו מעשה פשע כלשהו, לוקחים גם מהם את טביעות האצבע שלהם. אם מוצאים טביעות אצבע בזירת הארוע ניתן לבדוק מי ביצע את הפשע ולזהות אותו.

תוכלו לשחק משחק שבו תספרו סיפור: אמא אפתה עוגיות לכבוד המסיבה בערב בבית הספר. היא אמרה לילדים לא לאכול מהעוגיות. ריח נהדר מילא את כל הבית! אמא הלכה לבדוק אם הכביסה במכונה הייתה מוכנה לתליה. לאחר כמה דקות חזרה למטבח וראתה ששלוש עוגיות היו חסרות! מי לקח את העוגיות? היא ראתה טביעת אצבע… הוציאו את אחת הכרטסיות מהקערה. אהה! חשבה אמא, עכשיו אני יודעת בדיוק מי לקח את העוגייה! מי לקח? תוכלו לגלות? הביטו בטביעת האצבע ששלפת מהקערה ובטביעות האצבע על הכרטסיות התלויות על הלוח והחליטו יחד מי גנב את העוגיות.

לגלות

טביעות אצבע עוזרות לנו לגלות את זהותם של אנשים. טביעת האצבע היא בעלת מראה שמתאים אך ורק לאדם מסוים ולא לאף אחד אחר, לכן אנחנו יכולים לדעת בוודאות שהיא שייכת לאותו אדם. כך גם לגבי המשיח – אלוהים נתן לנו בדברו את ‘טביעת האצבע’ של המשיח, כלומר הוא מספר מראש על מעשים שיעשה המשיח ועל התכונות האישיות שלו ועל דברים שיקרו לו – ואם ימלא את כולם אדם כלשהו על כל פרטיו, בלי יוצא מן הכלל, נדע בוודאות, במאה אחוזים, שזהו אכן המשיח.

הבה נתבונן בטביעות האצבע של כמה אנשים שהכריזו על עצמם שהם המשיח – האם הם תואמים את טביעות האצבע של המשיח כפי שהן מופיעות בכתבי הקודש? בואו נראה…

עברו על המאפיינים של אותם אנשים שהכריזו על עצמם כ״משיח״ לעומת הכתוב בכתובים.

ובכן, ראינו שרק ישוע מתאים לתיאור המלא של המשיח כפי שהוא מופיע בתנ”ך. הוא זה שמילא את כל הנבואות שמדברות על המשיח. לא הרבי מלובאוויטש וגם לא רבי עקיבא.

  • למה כל כך חשוב לדעת מיהו המשיח?
    • הדבר כל כך חשוב מפני שהוא חלק מהתוכנית של אלוהים עבור בני האדם שהוא ברא. המשיח עומד במרכזה של תוכנית הישועה של אלוהים.
  • מדוע דבר זה כל כך חשוב עבורנו היום? הרי זה קרה לפני כל כך הרבה שנים!
    • הדבר כל כך חשוב מפני שאלוהים ברא אותנו, את כל אחד ואחת מאיתנו, אך מכיוון שאנו חוטאים והוא קדוש אנו לא יכולים להיות עם אלוהים ולחיות איתו לנצח בשמיים, בגלל החטא. הרי שכר החטא הוא מוות, כלומר הפרדה מאלוהים לנצח בגיהנום. אבל אלוהים שלח את המשיח, וכל דור ודור יכול לקרוא בדבר ה׳ ולזהות מיהו המשיח ומה הוא בא לעשות, וכך כל אדם יכול לחזור בתשובה, להתוודות על חטאיו, לשים את מבטחו בישוע המשיח ולהאמין בו, וכך לקבל חיי עולם עם אלוהים! המשיח הגיע עבורי ועבורך, כדי לסלוח לנו על חטאינו. תודה לאל על המשיח!

 

 

 

 

To Top ↑