“הִתְפַּלְּלוּ בְּעַד רוֹדְפֵיכֶם.”

מתי ה׳ 44

אנחנו חיים במציאות מתוחה: מלחמה, פיגועים, תאונות, מטעני חבלה וכו’. מציאות זו משפיעה על הילדים שלנו בדרכים שונות, בדרך כלל באופן שלילי. והשאלה שעולה היא – כיצד אנחנו יכולים בעזרת אלוהים להשפיע לטובה על המצב למען ילדינו?

ישוע אמר: “הִתְפַּלְּלוּ בְּעַד רוֹדְפֵיכֶם…” (מתי ה׳ 44). האם אנחנו מתפללים עבור אלה שרודפים אותנו? כשאני אומרת “אותנו”, הכוונה היא לא רק אליי ואליך ולא רק לכל המאמינים בארץ, אלא גם למאמינים ברחבי העולם שנרדפים בגלל אמונתם. כשאני אומרת “רודפים”, הכוונה היא גם לאלה שמקללים אותנו, גם לאלה ששורפים את הבתים שלנו, גם לאלה שמשליכים אותנו לכלא וגם לאלה שהורגים מאמינים בגלל עמידתם ללא פשרות באמונה בישוע המשיח.

פולוס אומר באל האפסים ו’ 12: “כִּי לֹא עִם בָּשָׂר־וָדָם מִלְחָמָה לָנוּ, אֶלָּא עִם רָשֻׁיּוֹת וּשְׂרָרוֹת, עִם מוֹשְׁלֵי חֶשְׁכַת הָעוֹלָם הַזֶּה, עִם כֹּחוֹת רוּחָנִיִּים רָעִים בַּשָּׁמַיִם”. אנחנו נמצאים במרכזה של מלחמה רוחנית, והפתרון למלחמה הרוחנית יכול להיות רק פתרון רוחני. פולוס ממשיך ומדבר גם על שריון האמונה, שאותו צריך ללבוש כל מאמין הנמצא במלחמה הרוחנית, והוא מסיים את פירוט כלי הנשק הרוחניים בפסוק 18, בציינו את העובדה שאנו צריכים להתפלל. המילה “תפילה” ונגזרותיה מופיעה בפסוק זה שלוש פעמים, ו”תחינה” מופיעה פעמיים: “בְּכָל תְּפִלָּה וּתְחִנָּה הִתְפַּלְּלוּ תָּמִיד בְּרוּחַ. שִׁקְדוּ בִּתְפִלַּתְכֶם וְהַתְמִידוּ בִּתְחִנָּה בְּעַד כָּל הַקְּדוֹשִׁים.” תפילה, על כל סוגיה, היא אחד מכלי הנשק החזקים ביותר במלחמה הרוחנית.

לאחרונה נתקלתי באתר אינטרנט שדיבר על כך שאין לנו כלל שליטה על מנהיגי המחבלים, על האנשים שהם שולחים לבצע את פעולות הטרור או על התוצאות של פעולות טרור אלה. אבל מטרת האתר הייתה להראות שיש לנו בתור מאמינים דרך להשפיע, והיא באמצעות תפילה עבור אנשים אלה. כותבי האתר פירטו רשימה של מחבלים, שיתפו את הגולשים בפרטיהם, וביקשו מהם לבחור אחד, שניים או שלושה מהם ולהתמיד להתפלל עבורם יום-יום. אם נרים גם אנחנו את הכפפה ונתפלל עבור מחבלים אלה, ייתכן שלא נראה את תוצאות תפילותינו, אבל לתפילה יש כוח מעל ומעבר למה שאנחנו יכולים לתאר לעצמנו. אלוהים ביקש מאיתנו להתפלל בלי קשר לתוצאות, הוא יפעל את פועלו. מניסיון אנחנו יודעים שתפילתו של המאמין חזקה ועוצמתית יותר מכוחות הרשע שאנו נלחמים נגדם.

ישוע הוא הדוגמה האידיאלית לתפילה עבור אויבינו. כשהוא היה על הצלב, לאחר שהולקה, הושפל ונצלב בין פושעים, הוא התפלל עבור האויבים שלו וקרא: “אבי, סלח להם, כי אינם יודעים מה שהם עושים” (לוקס כ״ג 34).

כיצד כל זה קשור לעבודתנו עם ילדים ונוער?

אנחנו רוצים לעודד אתכם להתפלל עם הילדים עבור האויבים שלנו. דוד כתב במזמור ח’ פסוק 3: “מפי עוללים…”. לתפילתם של ילדים יש כוח! כך גם נלמד את הילדים להסתכל על העולם הרחב, ולא רק על עצמם ועל העולם הצר שסובב אותם. כך גם נלמד אותם על תפילה וכפועל יוצא ניצור אצלם הרגל בריא, והרגלים שיוצרים בגיל צעיר נשארים עם הילדים לשארית חייהם.

לפניכם כמה רעיונות כיצד תוכלו לעזור לילדים להתפלל עבור אלה שרודפים אותנו:

א. בחרו אדם/אנשים שתרצו להתפלל עבורם. זה יכול להיות ראש החמאס איסמעיל הנייה, אבו בכר אל בגדאדי המנהיג של דאעש, מחבל שעשה פיגוע בזמן האחרון, קים ג’ונג-און מנהיג צפון קוריאה, חמינאי באיראן או כל אחד אחר שתבחר.

ב. הביאו תמונה שלו וספר עליו קצת לילדים. תוכל להשתמש בדף המצורף

ג. חישבו על מספר דברים שתוכלו לבקש בתפילה עבור האדם שבחרתם. למשל: שהוא יאמין בישוע; שהוא יפסיק לעשות דברים רעים למאמינים; שאלוהים יעזור לו להפסיק לכעוס ולשנוא; שהוא ישמע את הבשורה; שאלוהים לא ייתן לו מנוחה עד שהוא ימסור לו את חייו; שהוא יפסיק למנוע ממאמינים לקרוא בדבר ה’, להתפלל ולהיפגש אחד עם השני; שהוא יפסיק לגרום לפגיעה במאמינים ובאנשים אחרים. תוכלו להתפלל עבור המאמינים ועבור היחס של אותו מחבל למאמינים, תוכלו להתפלל שהוא יפסיק לפגוע באוכלוסייה הלא מאמינה ושבכך גם הם ייוושעו וכד’. כמובן צריך להתאים את התפילות לגיל הילדים שאתם עובדים איתם. גם ילדים בני ארבע יכולים להתפלל עבור אנשים אלה, רק צריך לנהוג בחוכמה רבה כשמחליטים מה כן ומה לא לספר להם לגבי הפעילות של אותם אנשים, כי לא נרצה להפחיד אותם.

ד. ניילנו את הדפים שהכנתם בסעיף הקודם, ובתחילת השיעור (או בזמן התפילה) חלקו את הכרטיסים לילדים שירצו להתפלל עבור האדם הזה, כדי לתת להם תזכורת עבור מי ומה הם מתפללים.

ה. תוכלו לשלוח הביתה עם הילדים כרטיסיות קטנות של אותם דפים, כדי שיוכלו להתפלל גם עם משפחתם עבור אנשים אלה. מומלץ להדביק מגנט על גב הכרטיסיות כדי שיוכלו לשים אותן על המקרר, וכך הן גם לא ילכו לאיבוד והן גם יזכירו לילדים להתפלל עבור האדם שבחרו.

To Top ↑